I början av året påbörjade vi vårt arbete med en marknadsundersökning för att förstå vad vi är bra på och vad vi är mindre bra på (och vad vi därför kan förbättra). Vi har vänt oss till alla våra kunder, alltså till alla er som har hyrt bil från oss under perioden. Vi vill därför tacka så mycket för att ni har tagit er tid att svara på formuläret.
Det här har vi kommit fram till
Det vi har förstått är att vi inte alltid är förstahandsvalet bland er när det gäller att hyra bil. Åtminstone inte i ett första skede. Ni har däremot kommit till oss när våra större och internationella konkurrenter inte haft några bilar att hyra ut. Däremot ser vi också att ni faktiskt har uppskattat vår service och våra priser så pass mycket att ni faktiskt har återkommit i stor utsträckning. När ni däremot har återkommit så har vi varit förstahandsvalet. Det här är naturligtvis något vi gläds åt. Ett stort tack till er alla!
När det gäller servicenivån har vi förstått att ni uppskattar att vi alltid försöker svara inom en timme när ni skickar e-post. Det är just närheten till dig som kund som vi hela tiden har haft som vårt mål. Vi vill inte växa till att bli en jätte, utan vi vill vara den nära kontakten som alltid finns tillgänglig. Dock tar vi till oss av era synpunkter att bilarna inte alltid har varit helt noggrant städade. Vi har redan vidtagit åtgärder för detta.
Våra bilar håller toppklass
Redan från start var vi noga med att vi ville erbjuda en bra upplevelse. Detta gör vi genom att se till att ni får bra bilar som erbjuder komfort, bra extrautrustning och en behaglig ljudnivå. Valet för oss har fallit på att erbjuda premiummärken som Audi, BMW och Mercedes. Det verkar vara ett bra val med tanke på att ni i undersökningen har varit väldigt nöjda med bilarna och dessutom gett oss snittbetyget 8,6 av 10.
Ett jättetack till er alla!
Till sist vill vi bara tacka er för att ni har ställt upp och svarat på frågorna. Alla synpunkter har varit värdefulla, både positiva och negativa. Vi tar åt oss både av beröm och den konstruktiva kritiken. Återigen ett stort tack för att just du ville svara på vår kundundersökning.
* Också ett stort tack till CMA för hjälpen med marknadsundersökningen och kundundersökningen